14 Haziran 2007 Perşembe

Nano Teknoloji

Birkaç yerde denk geldiğim üzere bu yazıyı kaleme aldım…

Benim de Nano Teknolojiye merakım var.
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsünde çalışmaların olduğunu biliyorum
ve geçen aylarda bir televizyon kanalında yayınlanan bir program da bu çalışmaların yapıldığı laboratuar ortamlarını göstermiş ve
Çalışmayı yapan akademisyenler hakkında bilgi vermişti.
Amerika’da eğitim almış ve çalışan Türk akademisyenlerin kendi ülkesinde de bu tarz çalışmaların olduğunu öğrenince ve Türkiye’de çalışması için teklif gelince burada çalışmaya başlamış deniliyordu ilgili programda.

Ayrıca okuduğum birkaç kitap nano teknolojinin olumsuz yönlerini gösteriyordu.
Mesela Japonlar veya Çinliler ürettikleri tişörtlere nano teknoloji ile üretilmiş zehirleri enjekte ediyorlar ve bu tişörtleri sanırım Amerikan vatandaşları giyiyordu. Daha sonra nano teknoloji ile üretilmiş tişörtteki zehirler bir noktadan basılan butona veya belirlenmiş zamanda aynı anda tişört giyenleri zehirliyor ve toplu saldırı yapılmak isteniyordu.Aklımda kaldığı kadarıyla böyleydi.

Kısacası atom bombasının farklı ve daha etkili bir yolu denilebilir.
Bu olumsuz yönlerinden biriydi.

Olumlu yönü saymakla bitmez reklâmlarda, televizyonlarda görüyoruz ve tabi ki internette de gerekli bilgiler yer almakta.

Sayın Mustafa Acungil’in blog sayfasında denk geldiğim iş ilanı ile ileri yıllarda neler olabileceğini düşünmeye başladım daha önce Sayın Mehmet Nuri Çankaya’nın blogundaki podcastlerin arasında “Geleceğin Meslekleri” başlıklı podcasti dinlemiştim.

İnsan ister istemez düşünüyor bu dünya nereye gidiyor ve ne olacak diye.

Ülkemiz için de acaba ayak uydurabiliyor muyuz diye insanın aklına geliyor ancak her konuda olduğu gibi maalesef diğer ülkeler kadar yeterli seviyede çalışmalar yapılmamakta.
Bizler çalışmalarımıza aynen devam edelim. Herkes kendi konusunda bir adım daha ileri gitmeye çabalasın.
Nano teknolojiye merakım var ancak ileride bu iş de eleman arayışı artacak deyip de ona kayacak değilim. İşim ne ise aynen ona devam tek fark bir adım daha ileriye gidebilmek.

Nano teknoloji ile ilgili gerekli bilgileri buradan bulabilirsiniz.

Unutmadan Microsoft böyle bir şey yapmış ve ilginç yorum gelmiş :)

Mutlu Günler

Hiç yorum yok: